Friday, December 30, 2011

Baking for New Year´s Eve

I´m very sorry for neglecting you this way.
Recently I´m doing so much stuff I don´t have a lot of time for blog (mostly stuff for school). :(
Yesterday I had my masquerade birthday party- it was AMAZING but I forgot my camera so I don´t have any photos- shame on me! I´m seriously banging my head againts the wall! :/
Tomorrow I´m leaving to my man´s cottage to celebrate New Year´s Eve so as soon as I will get back I will read all the posts I´ve missed and I will comment like crazy I promise! :)
Btw today I´ve baked so many salty crackers for New Year´s Eve, so the recipes and photos continue. (In slovak only- sorry)

And because I will be here again on Sunday, I wish you good New Year´s Eve and even better New Year 2012! :)

Prepáčte mi, že Vás takto strašne zanedbávam.
Momentálne robím toľko vecí, že na blog nemám veľa času (hlavne riešim školu). :(
Včera som mala moju narodeninovú škraboškovú párty- bola perfektná, ale zabudla som si foťák, takže nemám žiadne fotky- hanba mi! Naozaj si trieskam hlavu o stenu! :/
Zajtra odchádzam na chalupu môjho chlapa, lebo tam budeme oslavovať Silvester, takže hneď ako sa vrátim, určite prečítam všetky posty, ktoré som nestihla a budem komentovať ako šialená, sľubujem! :)
Btw, dnes som piekla hrozne veľa slaného pečiva na Silvestra, takže ďalej pokračujú recepty a fotky.
Čo pripravujete na Silvestra vy? Dajte tipy. :)

A keďže tu budem opäť až v nedeľu, prajem Vám krásneho Silvestra a ešte krajší Nový Rok 2012! :)




Slimáčiky z lístkového cesta
Lístkové cesto vyvaľkáte na obdĺžnik, potriete kečupom, okoreníte podľa chuti, na vrch dáte plátky šunky, posypete strúhaným syrom, stočíte a krájate na asi centimetrové kolieska, navrch potriete žĺtkom a v rúre pečiete pri 200°C do zlatista. 

Syrové pečivo
Zmiešame dokopy 350 g polohrubej múky, 1 prášok do pečiva, 1 Heru, pol črievka taveného syra, 2 polievkové lyžice kyslej smotany, 1 čajovú lyžičku soli, kým nevznikne cesto. To vyvaľkáme a vykrajujeme asi 0,5 cm hrubé malé pagáčiky akéhokoľvek tvaru (ja som robila hviezdičky, srdiečka, psíky, štvorlístky a pod.:), vrch potrieme žĺtkom a posypeme syrom, sezamom, makom a pod. Pečieme do zlatista pri 200°C.

Syrovo - sezamové tyčinky
Zoberieme si jedno lístkové cesto, vyvaľkáme na tenšie, potrieme jemne kečupom, okoreníme podľa chuti, posypeme syrom a sezamom, vykrojíme tyčinky a pri 200°C pečieme opäť do zlatista. 

Syrovo - šunkové tyčinky
Pri nich je rovnaký postup ako pri tých predošlých s tým rozdielom, že namiesto kečupu potrieme cesto žĺtkom a na vrch okrem syra dávame aj na jemno pokrájanú šunku.

Dobrú chuť! :)

2 comments:

  1. Všetko z tohto pečieme doma aj my a milujem to! :)
    Krásny Nový rok aj tebe ! :)

    ReplyDelete
  2. aj my sme piekli ach mnaaaam :)

    ReplyDelete