Thursday, December 20, 2012

Nemúčny čokoládový koláč.

Today just in slovak only. For english recipe click here.

Takže, keďže som mala minulý víkend oslavu narodenín, chcela som napiecť niečo špeciálne.
Bežne sa snažím múke vyhýbať čo najviac, a tak som hľadala, hľadala a hľadala, až som našla tento perfektný recept. V origináli, ktorý nájdete tu, sa pri ňom používajú brusnice, ale poslednú dobu som sa ich prejedla, a tak som volila moje obľúbené jahody. Ich sušenú verziu som nikde nenašla, tak som použila sušené čerešne. :)











Čo budete potrebovať?



130 g masla

200 g čokolády s kakaom v rozmedzí 45-60%
4 vajcia
130 g kryštálového cukru
140 g mletých orechov
2 lyžice kakaa
1/2 čajovej lyžičky soli
150 g čerstvých pokrájaných jahôd (alebo použite akékoľvek ovocie, ktoré vám chutí)


Na polevu: 



80 g čokolády s kakaom v rozmedzí 45-60%

1 lyžica masla
40 g pokrájaných sušených čerešní (alebo použite akékoľvek mäkké sušené ovocie, ktoré vám chutí)


Postup:



1. Roztopte čokoládu s maslom a nechajte vychladnúť. (ja som to robila nad parou pri pravidelnom miešaní)

2. Vymiešajte žĺtka s cukrom dopenista a primiešajte roztopenú čokoládu s maslom.
3. Pridajte orechy, kakao, soľ a jahody. Dôkladne vymiešajte.
4. Z bielkov vyšľahajte sneh a pridajte ho do cesta.




5. Rovnomerne premiestnite cesto do vymastenej formy (priemer 24cm) a pečte pri teplote 200°C 25 až 30 minút.

6. Medzitým pripravte polevu roztopením zvyšnej čokolády a masla. Po upečení a vychladnutí koláča naň rovnomerne rozotrite polevu a posypte sušenými čerešňami..



Dobrú chuť! :)




4 comments:

  1. Vyzerá to brutáááálne dobre! :)

    ReplyDelete
  2. mnam, hned by som si dala ! :D

    ReplyDelete
  3. jeežiš mňam, to musím vyskäúšať...nie je tam biela múka takže parádny receptík

    ReplyDelete
  4. ó ňám to musí byť úplne naj:))

    ReplyDelete