Sunday, January 05, 2014

fakey fake ;)

Hi :)
First let me start with saying what I already said on Shopping Maniacs, I really hate fakes. When people pretend that what they own is original and spent a lot of money (but not as much as on the real designer pieces) on replicas to pretend to be what they are not instead of buying something without fake brand name but with a good quality.
Some of you wrote me that by ordering this sweatshirt from Oasap I contradicted myself. To explain to you what I think: yes this sweatshirt IS inspired by fall 2013 collection from Givenchy but it doesn't have any fake Givenchy tags and it is different in a lot of details so for me it's not a fake.
Let's get this straight,for something being fake someone has to cause (something inferior or not genuine) to appear more valuable, desirable, or real by fraud or pretence. I am definitely not pretending that this is an original sweatshirt from Givenchy I can truly say that I have ordered it from Oasap and I will also give you link after all the pics. ;)
Btw, when I want to buy shoes from H&M looking like Litas from Jeffrey Campbell am I also buying fake ones? ;)

Ahoj :)
Na začiatku Vám znovu pripomeniem niečo, čo som už povedala v Nákupných maniačkach. Naozaj neznášam "fejky".Áno, keď som mala 15, kúpila som si napodobeninu Balenciagy a doteraz ju mám odloženú v škatuli, aby mi pripomínala, aká som bola drbnutá. :D Nemám rada, ak majú ľudia potrebu predstierať, že to, čo vlastnia, je originál, a namiesto kvalitnej koženej kabelky si radšej kúpia nejakú z Turecka s názvom Luis Wifon.
Niekoľko z Vás mi napísalo, že tým, že som si objednala túto mikinu z Oasapu, si takto protirečím. Aby som Vám to vysvetlila po lopate: áno, táto mikina je inšpirovaná kolekciou jeseň/zima 2013 značky Givenchy, ale nielenže nemá ani štítky s fake Givenchy označením, ale líši sa aj vo viacerých detailoch, takže pre mňa "fejkom" nie je.
Keď som si hľadala definíciu "fejku", prišla som na to, že je definovaný ako niečo nepravé, neautentické, ktoré niekto vydáva za pravé pomocou predstierania alebo podvodu. Ja naozaj nepredstieram, že by šlo o Givenchy, priznám sa, že som ju objednala z Oasapu a na konci postu nájdete aj presný link. ;)
Na záver taká otázočka, ak si hypoteticky chcem kúpiť topánky z H&M vyzerajúce ako Lity od Jeffreyho Campbella, tak si kupujem napodobeninu? ;)










sweatshirt - Oasap
shorts - Oasap
bag - DIY
tights, shoes - Primark
chain bracelet - Oasap
ring, spiked bracelet - Tally Weijl

28 comments:

  1. Anonymous05:27

    Ahoj Zuzka, hned mi udrelo do oci, ze mas vlasy nepekne nazltle pri korienkoch, taky nadych v predchadzajucich postoch nemali,,,neprekaza ti to? ja osobne by som v tvojom pripade upustila od blond a skusila tmavsi odtien.
    Inak mikina je super:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahoj, ak Ti mám pravdu povedať, vlasy stále nie sú podľa mojich predstáv :/

      Delete
  2. Anonymous05:56

    tak najprv k outfitu, velmi pekny, mozno topanocky by som zamenila za tmavomodre alebo cierne :) a k tym fakom-vsetko co na prvy pohlad vyzera ako nieco od inej znacky, napr. aj tato mikina, ja povazujem za fake; tak isto aj litky su velmi originalne, preto tie z H&M su len lacna napodobenina :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous06:25

      Čo sa týka topánok tak nesúhlasím.

      Delete
    2. Anonymous07:21

      V pohode, podla mna Zuzke skracuju nohy co je skoda :( a kapelku som zabudla pochvalit, je fakt peckova! take veci by si podla mna mala kombinovat ako blogerka, nieco uplne vystredne, co fakt nikto nema :) kabelka 10 bodov u mna :)

      Delete
  3. Mě se teda nezdá, žadný rozdíl mezi fake a "inspired by" apod. Je to proste fake ať už je na cedulce Givenchy nebo Oasap. Je to jen výmluva pro to, že člověk nosí fake a nebo právě něco , co vypadá skoro stejně, ale není to tam přímo napsáno.Toď jen můj názor.
    Tobě to samozřejmě sluší, jako vždy.

    ReplyDelete
    Replies
    1. úplne súhlasím, plus ak nemám na originál tak si proste nekúpim fejk aby som si láskala materiálnu dušu a bolo to pre mňa akýmsi zadosťučinením

      Delete
  4. mne sa tie vlasy veľmi páčia :) a tie boty! krásne..

    ReplyDelete
  5. Ta mikina je naprosto boží. Já jako fake považuji to, co na sobě má zkomolený nápis, nebo je za tu značku vydáváno. Ostatní je prostě inspirace.

    ReplyDelete
  6. to ma mrzi no :/ mne pride ta blond celkovo taka umela a nehodiaca sa k tvojmu typu pleti, urcite porozmyslaj nad niecim tmavym :)
    co sa tyka diskusie na temu fake tak ja osobne tuto mikinu za fake nepovazujem , minimalne z toho dovodu, ze keby Zuzka v poste nenapisala ze ju uz ma v kolekcii modny dom, ani by som to nevedela a pritom sa za modneho analfabeta uplne nepovazujem. a hlavne potlace su teraz vsade in.
    Chcem tym len povedat, ze fake vo mne evokuje skor kabelku s prebratym logom, tato mikina urcite nie..

    ReplyDelete
  7. Anonymous07:19

    Ahoj zuzi to som ja Zuzana pytala som sa ta v minulom poste na sammydress. A kolko mas ti postovne? A tam maju aj taketo sortky ako mas na sebe len nie za 18 ale za 8 a maju tam aj tvoju tasku z oasap cirnu koznnu a s krokodilim vzorom po bokoch maju ju tam za 8 a aj sortky a mozno aj kabelku si chcem objednat len ze ci sa to oplati ked postovne bude urcite velke kedze si chcem objednat haldy veci ktore nemozem v nasich shopoch zohnat. A este k outfitu ja sveter za fejk urcite nepovazujem neema to tu znacku je to iba inspirovane. A litty? Mozno aj hej ved ta nebude napisane Jefry Canbell;-)( je to zamerne napisane zle akoze fejk)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahoj Zuzka, odpovedala som Ti, ale asi si si to nevšimla :) Na sammydress je poštovné určené hmotnosťou objednaného tovaru, čiže závisí od gramáže :) A btw, skús ešte poprípade mrknúť ebay, keby to poštovné bolo príliš veľké, podľa mňa tam niečo určite nájdeš :)

      Delete
    2. Anonymous23:28

      Ahoj no nevsimla som si... moja chyba:-) ak sa to urcuje podla kil nevies kolko stooji jedno kilo???:-) dakujem a inak kabelku mam doma podobnu;-)

      Delete
    3. to si daj do košíka a pozri sa, v ňom Ti ukáže, koľko to stojí... niektoré veci majú ale tuším free shipping- hlavne šperky, ale nájdeš tam aj iné :)

      Delete
    4. Anonymous04:22

      Thanks;-)

      Delete
  8. Anonymous11:56

    Zuzi, super vlasy, aj keď tam už niekto písal o odtieni pri korienkoch či čo, ale mne sa veľmi páči strih a tak :) no a mikča je super, ja si z toho nič nerobím, či to je napodobenina alebo nie..mne najviac prekáža naozaj to, keď sa niekto robí, že to má pravé a ide hlavne o luis wifonku :D toto keď vidím, tak mi stoja dupkom vlasy..a to ich mam na hlave dost :D no a ked sa uz tolko omielala tato znacka, fejky a bludy kolo toho, tak som si vytvorila nejaky taky odpor k tejto znacke celkovo..akoze vooobec sa mi nelubi ta znacka, tie kocky..proste ked vidim kabelku s potlacou LV tak si poviem fuj..a okrem toho mat tu znacku na kazdej casti kabelky proste to tiez nechapem..a okrem toho vacsina tých "hnedych" a "kockovanych" tak mi to vlastne ani k nicomu nepristane... aaale co sa budem rozculovat :D inak ešte super silonky :)

    ReplyDelete
  9. Anonymous13:27

    Ahoj Zuzi.. V poslednom čase som si všimla, že vyhľadávaš takéto mikiny. Chcela som ti len poradiť stránku www.sheinside.com kde ich nájdeš veľa, a sú tam vážne krásne poniektoré :) (Sama ich zopár vlastním.. Teda, prídu o niekoľko dní..) Tvoj outfit sa mi páči, hodí sa ti, len by som uvažovala na o niečo tmavšom odtieni vlasov.. Bledo, bledo hnedá by Ti podľa sadla. U nás na gympli je jedno dievča na ktoré sa celkom podobáš, a tiež si tak dala prefarbiť vlasy :) Ku kauze "Lity z HMka" sa vyyjadrím len tak, že ja som tiež veľký odporca fejkov, ale čo sa týka týchto topánok, mohla by som spraviť výnimku. Myslím, že keby to mal byť vyslovený fejk, tak by predsa aj ten opätok bol bledohnedý, a nie tmavý s pásikmi.. Je to typický druh "ankle boots" a myslím že Jeffrey nie je jediný kto ich predáva..:) btw, Chcem sa len spýtať či HM Divided je len v Avione, či aj niekde inde.. (Nebývam totižto v blízkosti Bratislavy)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Divided nájdeš v BA aj v Avione,ale aj v Eurovei.:)

      Delete
  10. Anonymous05:06

    keby si na niektorych fotkach nemala postoj ako robotnik tak by to bolo motno fajn ) ale fakt iba mozno )

    ReplyDelete
    Replies
    1. fúha,dobre som sa pobavila :D

      Delete
  11. Anonymous06:14

    ahoj, ako si si vyrobila tú tašku? je veľmi zaujímavá :) :D

    ReplyDelete
  12. Anonymous23:56

    Nesúhlasím s tvojím názorom. Fejk to je vlastne všetko čo sa na danú značku podobá. Predstav si že si návrhárka a vymyslíš, stvoríš niečo a čínania ti to preberú a odkopírujú a jasné nemusí tam byť štítok zo značkou už len to je fejk sám o sebe a tak isto lity ktoré nájdeš už na každej stránke to je tiež fejk. Myslíš si že by niekto presne take lity stvoril keby tam nebola myšlienka od Jeffreyho.? Musela som sa obhájiť inak lity a ani táto mikina mi nevadia, ale fejky kabeliek to máš pravdu je to otrasss.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uplne suhlasim s tvojim postojom :)

      Delete
  13. Anonymous03:38

    Máš úplnú pravdu :-) tí čo ti tu teraz protirečia s tým že neni žiadny rozdiel že všetko je fake si pekne kydajú do úst.
    FAKE je kopia niečoho s tým rozdielom že sa odlišuje napríklad materiálovo a hlavným znakom faku je skomolený názov , ako si ty napísala napr.luis wifon...Ten kto hlási že aj tie inspired by sú všetko fake tak je riadny hlupák lebo všetko raz muselo vzniknúť tak ako napríklad jeansy...tak ale dobre riadme sa podla ich názoru.. všetci čo máme jeansy nosíme v podstate fake a tak aj s ostatnými kúskami oblečenie topánok a doplnkov... !!!! :-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous08:30

      neviem ci si uvedomujete, ti co obhajujete napodobeniny tym ze nemaju skomoleny nazov, ze nie vzdy ma byt a je nazov viditelny, nie tak vela znaciek, co si zakladaju na tom, ze ripnu na oblecko zvonku nazov alebo znacku. niektore veci su originalne a charakteristicke svojim dizajnom. cize preco by malo byt zle ofejcena viditelne umiestnena znacka alebo nazov nieco ine ako ofejceny presne ten isty dizajn len v materialovo horsom prevedeni. rozdiel vidis v oboch pripadoch, len v tom druhom to nie je take prvoplanove a okate.ja by som si ani jedno ani druhe na seba nedala, lebo by som sa hanbila, ale na inych je mi to jedno.ked sa v tom ludia citia ok, tak potom no judgements:) A zuzka v otm vyzera cute a pristane jej to.:)

      Delete
  14. I personally never buy fakes or anything similar to that because I value the job of designers, but everything nowadays is "inspired" by something else so that is a sketchy topic. I do not collaborate with shops like Oasap who sell this kind of stuff but I do not judge on people who do. If you really like an item, the print, and cannot afford or do not want to pay for the original then why not make yourself happy with something like this as long as it does not say Givenchy on it.

    ReplyDelete
  15. Anonymous17:07

    Nemám rada fakes, ani tie inspired by. Z tohto dôvodu som si nekúpila napríklad clutch od LYDC ktorý veľmi očividne kopíruje ikonickú kabelku od Alexandra McQueena. Podobne tie Chanel inspired kabelky ktoré leteli minulú sezónu a mali ich vo viacerých fast fashion obchodoch som radšej nechala tak, na mňa to bol prílišný kopirák. A veľmi vtipné mi prídu tiež tie lacné slnečné okuliare - aviatorky za pár eur, to už je tak na hrane, keďže tvar okuliarov má Luxotica, ktorá Ray Ban okuliare vyrába, patentovaný. Čiže pre mňa jedine originál, aj keď to je investícia, ale kvalita je fantastická. Celkovo mi záleží na kvalite materiálu, preto sa dosť bojím objednávať z Oasapu či Asosu (ak je to aj brand asos), lebo to nevyzerá príliš trvácne...

    ReplyDelete
  16. hmm...dovolím si tvrdiť, že pre mna to Fake stále je ;) ..ano, nieje tam štítok "Givenchy"...Ale napriek tomu rozdieli sú tam tak minimálne že si ich nikto nevšimne pokiaľ po nich dlhšie nepátra.....ale neber to v zlom, ani komentár ktorý som písal na adresu tejto mikiny už minule...ale ja to za fake považujem a značku Givenchy milujem...kedže si ju však sám nemôžem dovoliť, radšej budem aj bez napodobenín ;) A samozrejme, dnes už sa všetko niečim čo už tu bolo inšpiruje atd. Ale tu mi to príde až príliš okaté, už len kvôli tomu. že to je aktuálny kúsok a nie kúsok z nejakej kolekcie 2005...jednoducho každý si podla mna pri pohľade na tú mikinu povie že to je fake, pokiaľ má v tejto značke prehľad ;) ...a na ulici sa ti zrejme nikto nebude pozerať aký tam máš štítok, takže argument "nevydávam to za Givenchy" je zbytočný ;) Fake "LV" kabelky tiež v drvivej väčšine žiaden štítok "originality" nemajú a sama si ich v maniačkach zhejtovala s tým, že nikdy ;) Ja osobne si radšej nekúpim dlhšiu dobu nič a potom si doprajem jednu drahú a pravú vec..ale to už je vec názoru ;) Ale inak kabelka je fakt top !

    ReplyDelete