Saturday, April 05, 2014

Ako nakupovať v second handoch?

všetko zo second handov :)


There are many articles about this topic in english, so I decided to write it in slovak only, sorry. :)


Keďže sa mi veľké množstvo z Vás ozvalo po Maniačkach s otázkami, kde a v akých sekáčoch nakupujem, poprípade čo by som Vám radila, tak som sa rozhodla, že Vám svoje skúsenosti aspoň takto zhrniem do postu. :)



Aký second hand?
Základ je nájsť si second hand, ktorý Vám vyhovuje. Ja najviac obľubujem Textile House, pretože veľmi často menia tovar, čo sa najmä pri menších second handoch nedeje. Vo väčšine Textile House second handov, čo poznám, sa tovar mení každých 5 týždňov, takže prvé tri sú ceny normálne, pokiaľ vychytáte nejakú tú dennú zľavu alebo šťastnú polhodinku, tak viete tovar kúpiť aj za menej, posledné dva sa cena pohybuje od 3,50 € po 0,50 €. V Košiciach som natrafila aj na iný druh Textile House s obmenou tovaru každé dva týždne, kde cena od začiatku štartuje na 3,50 a klesá až kým nezačne opäť ďalšie dvojtýždňové obdobie.

opäť ďalší výsledok second handových nákupov (nebojte, mám ich oveľa viac, tieto sú tu len pre príklad:): čierne sú pôvodne od značky Blend, ružové H&M a modré zo Zary

Kedy chodiť nakupovať?
Ja chodím vždy v zásade vždy v prvých dňoch, keď príde nová kolekcia na tie najväčšie vychytávky, no a potom cez výpredaj, ak chcem kupovať len nejaké basic kúsky. Každý z týchto termínov má síce nevýhodu, na začiatku sa predierate veľkým počtom ľudí a na konci sa zase veľmi musíte prehrabávať, aby ste niečo našli. Ale stojí to za to! :)

čierna je vintage Gucci, hnedá je Furla, sivá Bikbok, z hadej kože je neznámej značky, rovnako ako všetky ostatné :) chcela so Vám ukázať ešte jednu Fendi, ale tá sa mi už bohužiaľ poškodila, tak som ju musela vyhodiť :)


Moje základné pravidlá nakupovania v sekáčoch/second handoch/thrift shopoch:

1. Ak už do nich ideš nakupovať, vyhraď si na ne viac času ako na bežné obchody. 
2. Prehrabávaj sa a ohmatkaj každý kúsok v obchode! Toto nie je bežný obchod, že más všetko krásne vystavené a stačí sa iba pozerať, jedinečný kúsok sa môže skrývať presne za hnusným sakom čínskej výroby s charakteristickým plastovým smradom, vďaka ktorému ho prehliadneš. :) 
3. Aj keď máš S-ko a si žena, omrkni aj Plus size alebo pánsku sekciu. Veľakrát sa tam zapotroší super vecička (alebo si ju tam schová nejaká slečna, aby ju našla neskôr pri nižšej cene, ha!:D), no a keby náhodou nie, možno nájdeš niečo pre polovičku alebo svoju babku. :)
4. Skúšaj skúšaj skúšaj! Nikdy sa nespoliehaj na to, že vec je Tvojej veľkosti. Skúšanie je veľmi dobré aj na to, že si bližšie všimneš nedostatky ako dierky, zatiahnuté látky alebo škvrny, ktoré bežne prehliadneš.
5. Dávaj si pozor na osobné veci. Keďže je second hand lacný, navštevujú ho aj niektoré pofidérne existencie. Jedna sa ma tak raz snažila okradnúť (a skoro jednu schytala:D).
6. Trpezlivosť! Nielen s drgajúcimi sa dôchodkyňami, ale aj v prípade, že momentálne nenájdeš, čo hľadáš. Na babky stačí krivo pozrieť a tovar sa mení tak často, že máš čoskoro ďalšiu šancu uloviť niečo pekné.
7. A posledné: Ak sa Ti niečo páči, tak daj na intuíciu a zober to, lebo zajtra to tam už byť nemusí. Ja som raz tak v thrift shope v Bruseli nechala vintage Céline kabelku a doteraz sa s tým neviem zmieriť, aký som pako. :)

Prajem úspešné nakupovanie! :)

13 comments:

  1. haha, diky za dobre rady :)) tiez chodim do Textile house a aj ma to bavi viac nakupovat v second-handoch nez v normalnych predrazenych obchodoch a ide o to vzrusenie, ze nevies, co najdes a tiez velke pozitivum je , ze furt budes mat original na sebe :)

    http://veronikakrasnicka.blogspot.sk/

    ReplyDelete
  2. Presne takéto niečo som potrebovala! Už dávnejšie sa chystám do nejakého sekáča, no stále nie a nie sa tam dostať... keď však vidím tvoje úžasné úlovky, asi sa tam čo najskôr vyberiem :-).

    ReplyDelete
  3. Anonymous20:18

    super článok :) ja chodievam do textile housu tiež, ale bohužiaľ, nikdy som tam nenašla také super značkové kúsky ako máš na tej prvej foto, alebo kabelku som nikdy nevidela žiadnu použitelnú :( ale vždy sa tam nájde dačo pekné keď sa človek pohrabe :-) mne sa hlavne nechce čakať na kabínky lebo tam bývajú rady aj 5 ludí a keď už sa dostanem dnu tak ma irituje jak niekto vonku nervózne prešlapuje :D

    ReplyDelete
  4. Mňa serú tie sekáče u nás, je ich asi 4 a v predávajú bežné veci od HM, Atmosphere a New Look, a áno, všetko je nenosené, alebo skoro nové, ale veľmi ma nasere, keď tam visí tričko H&M s pôvodnou visačkou 5€ a oni ti ho núkajú za 10€. Ako toto je už naozaj vrchol :D
    Tie kabelky sú veľmi pekné, hlavne tá čierna a červená ♥

    ReplyDelete
  5. skvělý článek ! strašně hezk se mi četl

    ReplyDelete
  6. já bych jenom dodala, když uvidíte něco značkovýho, hned nejásejte a neutíkejte k pokladně...pořádně si věc prohlídněte a ujistěte se, že to není padělek, protože (nevim jak na slovensku, ale v čr) je tu hodně padělků, hlavně mezi kabelkama...těch lojvitonek vidím v th tak 20 do měsíce...ale jinak tady nákupy vřele doporučuju (ale ne v tom mym samozřejmě!:D)

    ReplyDelete
  7. Kate04:43

    hej, to je pravda, ze velakrat som a v textil housoch videla veci, co sa predavali v hmku niekedy pred rokom, dvoma a pytaju si za to 10 eur...neviem ci nas maju za blbych..ale samozrejme sa tam daju najst aj super veci, hlavne vintage kusky..zboznujem to prehrabavanie, ked najdem nieco super a za super cenu. ovela lepsi pocit z nakupu nez v "normalnych" obchodoch:) ale co fakt na sekacoch nemusim su tie haldy dochodkyn, ktore sa do mna strkaju a myslia si, ze ked su stare, tak maju na vsetko pravo, vopchat sa mi do cesty a zacat sa prehrabovat, tam kde akurat ja. musim sa priznat, ze uz mam na konte s nimi zopar potyčok :D

    ReplyDelete
  8. 8. chodiť nakupovať s tebou, lebo očividne máš pekelné šťastie :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja súhlasím :) nabudúce pokojne poďme spolu :)

      Delete
  9. Naj clanok o second handoch, aky som zatial citala :)

    ReplyDelete
  10. zuzka a kde v KE je ten TH co tam menia kolekciu kazde 2 tyzdne???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hore na Furči, pri Steel Arene a pri Auparku :)

      Delete
    2. Anonymous05:41

      na Furci uz davno nefunguje a ja vobec nemam dobry pocit zo sekacov TH...je tam vzdy vela ludi, smrad a ziadne zaujimave kusky

      Delete