Saturday, January 24, 2015

Australia - continued

Sorry today in slovak only (again:).

Keďže viacerí ste mi písali, aby som vysvetlila viacero vecí, tak začnem tými základnými.
Žijem v Sydney, konkrétne v oblasti Waterloo s kamarátkou zo Slovenska (najbližšie miesto hodné fotky je od nás vzdialené asi pol hodinu - čo znamená, že naozaj nežijem blízko Harbour Bridge, aj keď sa pri ňom fotím dosť často :).
Študujem marketing, pretože my Slováci máme možnosť iba študentských víz, working holiday pre nás neexistuje. :)
Pracujem v David Jones v oddelení designer shoes ako sales assistant.
Mám priateľa Austrálčana (rezident), ktorý pochádza pôvodne z Iraku a po približne roku spolu plánujeme požiadať o partnerské víza, aby som to mala jednoduchšie a mohla som sa sem neskôr presťahovať. :)

No a teraz k tomu, čím sa od nás Austrália odlišuje:
. ľudia - neskutočne milí, nápomocní, ochotní, na rozdiel od USA ich odpoveď na otázku "how are you?" zaujíma a je úplne normálne ak Vás oslovujú love, hon, pretty...
. kuchyňa - základ je barbecue a hlavne raňajky, ktoré najčastejšie zahŕňajú vajíčka na rôzne spôsoby, sendviče, muffiny, cookiesy a banana bread - veľmi veľkým trendom je tu momentálne všetko gluten free, na čo som nabehla aj ja :)
. štýl - základ je komfort, takže najčastejšie (muži) tielko + šortky alebo (ženy) šaty/overal plus žabky, ktoré tu každý volá "thongs" :)
. skratky - Austrálčania skracujú všetko, napríklad brekky (breakfast), Macca's (McDonald's), footy (football)...
. negatíva - väčšina odpovedí na otázku zahŕňa "not" - napr. "How are you? - Not bad!"
. pavúky - všade! verte mi, minulé spozorovanie huntsmana velkého ako moja dlaň v kabínke wcka v národnom parku spôsobilo, že mi na malú nebolo treba asi 4 hodiny :D
. zmrzlina a káva - najlepšie čo som doteraz mala (vyskúšajte typické piccollo latte a zmrzlinu v Messine alebo v Cold Rocku! - nebíčko v pauľke :D)
. verejné wcka - okrem tých v národnom parku, obsahujúcich pavúky (spomenuté vyššie :D), sú zatiaľ všetky 100x lepšie ako slovenské :)
. Tim Tam - toto je orgazmus v ústach - okrem klasického vyskúšajte príchuť salted caramel - ah! :D
. no a ja ešte plánujem vyskúšať Vegemite a Golden Gaytime, takže dám nabudúce vedieť ako to dopadlo ;)
Toto je všetko pre dnešok, najbližšie napíšem viac. :)















top - Oasap
bag - New Yorker
shoes - Kmart
necklace, ring - H&M
sunglasses - C&A


23 comments:

  1. úžasná sukně, nejdřív jsem myslela, že jsou to šaty, ale bezvadně si to sladila :)

    ReplyDelete
  2. vyzeráš nádherne v tomto outfite! fakt ti to velmi pristane :) no a ked si napisala o tom pavukovi na wecku a ze je ich tam aj celkom dosť, tak tam by som určite žiť nemohla, ja mam strasnu fobiu z pavukou, raz sa mi snivalo, že mi lezie po perine obrovska tarantula a aj som sa na to v noci prebudila a rýchlo som zapalila svetlo a hladala som ho na posteli ešte taka rozospata a vydesena a potom som si povedala, ze to bol vlastne len sen :D a kebyze vidim takeho pavuka - čo som si ho mimochodom aj vygooglila :D - tak rovno na mieste odpadnem a zachraňuju ma :D a ešte sa chcem podakovat za take posty, ako pises, ja asi nikdy takto cestovať nebudem, bohvie, či sa vobec dostanem niekde do bulharska :D a tak si aspon precestujem svet na blogoch z vašich skusenosti a velmi ma zaujimaju aj ine kultury takže som sa aspon niečo nové dozvedela :) a dakujem aj za to, že stale bloguješ, si stale krajsia a krajšia a tie velke sukne ti neskutocne pristanu, sandalky to nadherne obzvlastnili a top je uplne mega rafinovaný :) čo dodať, radosť čítať články a radosť prezerať outfity + inšpirovať sa! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Veľmi pekne ďakujem za komentár - neskutočne ma potešil :)
      Ja pavúky nenávidím, naozaj, keby si ma na tom wcku videla, triasla som sa ako čivava :D

      Delete
    2. Ja som natom rovnako vsetko znie tak skvele ale kvoli tym pavukom na australsku podu nikdy nevkrocim!!!:-D zlata europa :)

      Delete
  3. Super zážitky a postřehy, takové články mě baví, zvlášť když se někdo odstěhuje do úžasné Austrálie! Ať se daří!!:)

    ReplyDelete
  4. Super napis nam o tom urcite co najviac :) U mna to bolo presne tak isto ked som odisla zo Slovenska do Fr, novy priatel, novy zivot a plany ako tam ostat. Nakoniec som tam bola styri roky a teraz som na erazme v Anglicku :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ak sa môžem opýtať, tak prečo to skončilo?

      Delete
    2. Teraz som z toho trosku zmatena a neviem na co myslis konkretne, na toho priatela co som mala na Slovensku alebo toho noveho? Ak toho na Slovensku tak to skoncilo kvoli dialke a v podstate aj kvoli mojmu novemu priatelovi a s tym "novym" to este neskoncilo pretoze so mnou odisiel do Anglicka a nasiel si tu pracu a na konci roka sa vraciame do Francuzska :)

      Delete
    3. aha :D no som rada, ja som sa zľakla, že s francúzskym priateľom to skončilo, keď si odišla do Anglicka... no super! veľa šťastia! :)

      Delete
  5. outfit je fakt geniálny! :) veľmi ti život v Austrálii závidím, musí to byť úžasné ;)

    Na mojom blogu prebieha valentínska giveaway, všetci ste vítaní! :)
    www.beautiful-savage.blogspot.sk

    ReplyDelete
  6. Anonymous08:07

    hlavne si davaj pozor aby to 'love, hon, pretty' nebolo brane ako tu v irsku - ze si 'too trusty' :) vacsina slovakov v zahranici prichadza na to ze vela z tych ktory su 'sweethearts' su vlastne two faced...ale drzim place nech mas super zazitky :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Neboj, dávam si na to pozor :) A ďakujem :)

      Delete
  7. Anonymous08:54

    študuješ tam na vysokej? :) nedokončila si niekedy teraz vysokú na Slovensku?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Áno, žurnalistiku, ale nerada sa tým chválim, lebo to bol dosť veľký omyl :D Študujem marketing, lebo mám študentské víza, working holiday tu pre Slovákov neexistujú.

      Delete
  8. A priateľ nechce byť niekedy na blogu? Aby ste spravili aj partnerský outfit? :)

    ReplyDelete
  9. Anonymous20:32

    a môžem sa opýtať, to si začala zase od bakalára? inak top je super, asi sa po ňom popozerám, vlastne celé je to pekné, len by som asi nemohla mať kabelku z takého materiálu (vyzerá semišovo, ten fakt nemám rada) :D

    ReplyDelete
  10. Anonymous19:31

    príliš veľa čiernej na na tvoj farebný typ, naviac tá nevyžehlená sukňa...:-( inak by to bolo celkom prijateľné...k tomu, čo si písala, ja osobne som alergická na "lov, hon, pretty," asi by som takých ľudí poslala rovno niekam....kolegyňa sa vrátila po mesiaci z Austrálie a rozprávala podobné veci ako ty, akurát povedala, že si nevie predstaviť že by tam žila natrvalo, keď už má rodinu...možno pre slobodných je to iné...

    ReplyDelete
  11. Váš štýl je naozaj dobrý.
    láska modrý top.

    ReplyDelete
  12. Anonymous08:27

    ahoj..je to tam s tymi pavukmi az take hrozne? práve sa chystam do australie..v agenture mi povedali, ze v sydney to neni take hrozne..ale ako tak citam blogy ludi, tak zrejme v kazdom byte nejake budu :( mam z nich trosku strach :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak všade nájdeš nejaké pavúky, ale zase tie, čo sú v Sydney najmä na stromoch v parkoch alebo pri starých domoch Ťa nezabijú. :D Huntsmana som videla fakt iba raz, lebo som bola v národnom parku, inak sa skôr priprav na šváby :D

      Delete
  13. Anonymous20:50

    no pekne :) a ako to riesis, pozeras na stromy kade chodis, ci postupom casu ich prestanes vsimat? svabov sa nebojim, skor tých pavukov :) neviem si predstaviť, zeby som mala v izbe nejakého velkeho pavuka, co by som s nim robila? :D

    ReplyDelete
  14. Čítaš mi myšlienky, najprv som pozerala na každý strom, teraz sa ich snažím nevšímať (aj keď to veľmi nefunguje :D). Dala by si si s ním čaj a pokecala? :D Haha, ale nie, musím sa Ti priznať, v izbe som ešte nejakého veľkého nemala (ak áno, asi by som vypálila izbu plameňometom, lebo sa ich tak bojím:D).

    ReplyDelete
  15. Anonymous23:04

    do australie sa veľmi tesim, jedine z coho mam strach su tie pavuky :) ale na to som mala asi mysliet skor nez som si podala viza :) no snad sa mi budu vyhybat :)

    ReplyDelete