Thursday, January 29, 2015

Australia - work questions

Sorry, today in slovak only (again:).

Dnes o začiatkoch v Austrálii, konkrétne o hľadaní práce.
Zatiaľ som v Sydney necelé 4 mesiace, ale ohľadom roboty som si prešla už rôznymi skúsenosťami.
Začnime hľadaním. Každý, kto Austrálii hľadal čokoľvek (teda od bývania, nábytku, bicyklov až po prácu:), pozná stránku gumtree.com. Začať treba okrem iného hlavne tam, reagovať na inzeráty, rozosielať CVčka (základ je mať naozaj dobré CVčko, pokojne aj trošku "prikrášlené":D), potom na stránkach spoločností, v ktorých chcete pracovať, v agentúre, kde zoznam voľných pozícií denne updateujú, v personálnych agentúrach (ak chcete robiť v hospitality a cateringu), pýtaním sa známych alebo v skupinách na facebooku, až po osobné obchádzanie obchodov/reštaurácií/kaviarní a odovzdávanie životopisov tam. 
Samozrejme, toto je najviac depresívna skúsenosť, pretože ak nemáte šťastie Gustáva z Káčerova, tak to trošku potrvá, a preto je naozaj potrebné mať na začiatok určitý obnos peňazí ako poistku. Ale nezúfajte, odpovede prídu v podobe trials (v hospitality) alebo pohovorov (v obchodoch). 
Základné rady: ak ste na skúške v reštarácii/kaviarni/cukrárni/... - základ je nebyť nemehlo a robiť aj prípade, že sa zdá, že žiadna robota v daný moment nie je potrebná (ak viete nosiť 3 taniere naraz, je to len plus:D),
                         ak ste na pohovore - každý z Vás vie, čo to obnáša - v tomto prípade prísny dress code, komunikatívnosť a úsmev! (ale ak pôjdete na tak šibnutý pohovor, na ktorom som sa musela s ostatnými ľuďmi držať za ruku, skákať do diaľky a stavať veže zo slamiek, tak tam Vám naozaj neporadím :D).
Aké roboty som zatiaľ skúsila: všeličo - hostesku (cez personálnu agentúru) - čo obnášalo obsluhovanie veľmi bohatých ľudí, ktorých správanie, hlavne s narastajúcim alkoholom, tomu vôbec nenasvedčovalo :D; čašníčku (cez osobné roznášanie životopisov) - v hipsterskej kaviarni - čo bol síce trošku stres, ale hlavne stranda :); upratovačku (cez facebook a osobné kontakty) - jednorázovka, ale neskutočná sranda, pretože to bolo pre Freemantle media, "zmrzlinárku" (cez kamarátku) - v Gelato shope pri opere - no strašná sranda a gelato už nechcem vidieť asi pár mesiacov, lebo som sa ho neskutočne prejedla. No a moja posledná práca je sales assistant na oddelení designer shoes pre David Jones, ktorú som dostala cez ich vlastnú stránku a 2 pohovory, no a nemôžem byť šťastnejšia, pretože síce túto prácu nechcem robiť celý život, chcela by som postúpiť vyššie, ale momentálne ma napĺňa a je to vidieť aj na mne, keďže mi ako jedinej predĺžili zmluvu. :)
Takže pre dnešok je to koniec, ak máte čas, napíšte mi Vaše najhoršie a najlepšie skúsenosti z prác, ktoré ste vyskúšali. :)















top - Valleygirl
skirt - Target
shoes, bag - Kmart
earrings - Oasap
sunglasses - C&A


5 comments:

  1. Minulé leto som brigádovala v jednej firme v mojom okresnom meste, kde sme so sestrou a ešte dvoma babami umývali všetky okná - a že ich tam bolo asi tak milión.
    A mám napríklad ja skúsenosť z košického Kauflandu, kde som doteraz, kde je síce práca odveci a neskutočne fyzicky náročná, ale kolektív stojí za to!
    A práve som si našla novú brigádu v predajni s topánkami, tak sa už neviem dočkať!

    držaj sa, zuzka :)

    ReplyDelete
  2. moc ti to sluší :))

    http://gethealthyandfitwithus.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  3. Skvelé tipy :))
    Tu ti to veľmi sekne. Krásne skonbinované ;))

    ReplyDelete
  4. Gratulujem k predlzenej zmluve a nech sa ti tam dari :) A moja najhorsia skusenost bola v nemenovanom kine v BA :D - to co sa tam deje - drezura v cirkuse je lepsia ako brigadovat v tom kine. Ale zas mam stade kopu vtipnych zazitkov, takze sa to trosku vykompenzovalo :D

    Blonďavá Potvora

    ReplyDelete
  5. Tu ti to veľmi pristane :) Neskutočná kombinácia farieb :)

    http://veronikakrasnicka.blogspot.sk/

    ReplyDelete