Thursday, May 28, 2015

multicultral

So I have recently posted about this on facebook but because it got me really disgusted, I will write about it here as well.
I know people in Slovakia are not really open to multicultural/different religion/different cultural background/race/country relationships and so on, but... 
Why do you focus on how something can be bad? Why do you doubt other people?
Talking from my experience, I am in a pretty serious relationship with an Arab guy. Yeah, I am happy, no, he doesn't undermine me or makes me cover myself. He may be from Iraq but that doesn't automatically mean he is (sorry for being sarcastic): a) Muslim (even if he was a believer in a religion of flying spaghetti monster, I wouldn't care), b) abusive, c) going to trade me for a bunch of camels, d) and he defintelly doesn't view women as something of a lesser value - I really don't know where some of you based your views on but for me relationship has to be built of love, mutual appreciation, trust and connection, no matter what religion they believe in, culture they based everything on or country that person is from, so please, less negativity for the future.

No, minule som už o tomto písala na mojom blogu, ale pretože ma to dosť znechutilo, rozhodla som sa o tom písať aj tu.
Viem, že Slováci všeobecne nie sú veľmi otvorení ku multikultúrnym vzťahom, kde obe zúčastnené osoby majú odlišnú rasu, zázemie, náboženstvo atď, ale...
Prečo sa tak veľmi ľudia zameriavajú na všetko, čo môže zle dopadnúť/ prečo pochybujú o iných a nedoprajú im?
Ak mám hovoriť z vlastnej skúsenosti, tak áno, mám vážny vzťah s mužom arabského pôvodu. Áno, som šťastná, nie, nepodkopáva mi sebavedomie a určite mu nezáleží na tom, aby som chodila zahalená. Môže byť z Iraku, ale to neznamená (a vopred sa ospravedlňujem za sarkazmus), že: a) je moslim (aj keby nasledoval pastafarianizmus, tak by mi to bolo jedno), b) nie, nijako ma netýra, c) nechce ma zameniť za skupinku tiav (aj keď si z toho robí srandu) a vonkoncom d) nepovažuje ženy za niečo menejcenné - naozaj neviem, odkiaľ niektorí z Vás čerpali názory, ale pre mňa musí byť vzťah postavený na láske, vzájomnom uznaní, dôvere a všeobecnom spojení a nezáleží na tom, odkiaľ daná polovička pochádza, aké náboženstvo vyznáva či aké má kultúrne hodnoty, takže pre budúcnosť poprosím pozitívnejší pohľad na vec alebo teda vzťah. 












bralet - Supré
skirt - Valleygirl
kimono - thrifted
bag - Dresslink
shoes - H&M
necklace - vintage


14 comments:

  1. Anonymous00:28

    Slováci sú len hyeny plné predsudkov :/
    Veľmi ti prajem aby si vo svojom vzťahu bola aj naďalej šťastná :)(muži arabského pôvodu sú naozaj fešáci :D alebo aspoň pár jedincov)

    ReplyDelete
  2. celkom ma udivuje, ako si niektorí ľudia vôbec môžu dovoliť do takej miery sa do toho starať. predsa je to tvoja vec, tvoje súkromie a tvoj vzťah a sama vieš, čo je pre teba najlepšie. ;) s mužom držím palce, nech to je čo najkrajšie a btw, outfit je krásny :)

    Pozývam na giveaway:
    www.beautiful-savage.blogspot.sk

    ReplyDelete
  3. presne tak! DRŽÍM VÁM PALCE a buďte šťastní! :)

    ReplyDelete
  4. Miška03:45

    Úplne ťa chápem! Ja som mala na strednej spolužiaka araba, ktorý pochádzal z Izraela a bol to úplne normálny chalan. Kašli na predsudky, hlavné je, že vieš ty ako to je a si šťastná :)

    ReplyDelete
  5. Anonymous06:58

    kašlať na to, sledujem tvoj instagram a ste krásny párik :)

    ReplyDelete
  6. Teraz to bohužiaľ celé okolo arabov a hlavne teda moslimov "vrie". A ľudia na Slovensku vždy mali a budú mať predsudky. Je skvelé, že máš šťastný a fungujúci vzťah a vôbec nie je podstatné odkiaľ tvoja polovička pochádza a neprajníkov nerieš. To sú ich problémy...

    Blonďavá Potvora

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous23:03

      Ahojte.Ano Blondava Potvora Slovaci maju predsudky..ale na tych araboch asi nieco bude. Ludia to nevravia tak ale zo skusenosti inych najma naivnych dievcat ktore naletia sladkym slovam a plnym penazenkam arabov a potom hniju, tyrane v ich vlastnom dome na druhom konci sveta a bez rodiny.
      To samozrejme nemyslim bloggerku Zuzku,ktora popri laske dufam nestraca rozum.Su aj vynimky,mozno on je prave ta vynimka. Ale aj pri velkej laske s ryzovymi okuliarkami treba byt pozorny a spoznat toho druheho uplne, nie to co mi porozprava on pri svieckach na veceri v Sydney:):D drzim palce pripajam sa k prianiam stastia vo vztahu Zuzka...

      Delete
  7. Anonymous15:03

    Chapem, ze ta to vytocilo, ale skoda, ze svoj blog o mode vyuzivas na ventilovanie veci, ktore sem nepatria. Vo vztahu samozrejme drzim palce.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Prepac, ale myslim si, ze ja viem najlepsie urcit ake veci patria na moj vlastny blog.:)

      Delete
    2. Anonymous22:14

      Urcite, len sa nenechaj strhnut negativnymi vasnami a stay professional. To som tym myslela.

      Delete
  8. Anonymous15:28

    Je určite smutné, že sa ľudia starajú do toho do čoho ich nič. Človek by si mal sám rozhodnúť, čo je pre neho najlepšie.
    Ale ak mám povedať pravdu. Ja by som s iným ako so Slovákom pravdepodobne nechodila. Nemám predsudky ani nič podobné, ale riadim sa heslom, iný kraj iný mrav. A predsa len človek z Afriky alebo napríklad z Ázie, vyrastal v iných podmienkach, má inú mentalitu a podobne. Vezmi si už len drobné rozdiely napríklad s Čechmi a to ich pokladáme sa "bratov". Samozrejme, to je môj osobný názor. Nehovorím, že to tak musí byť aj u ostatných. Ak si ľudia sadnú, prečo nie. Môže sa to stať aj mne, že motyka vystrelí, ako sa vraví. A niekedy človek inej mentality ti môže dať, to čo tvoj "krajan" nie. :D Ale všeobecne zastávam tento názor.

    ReplyDelete
  9. Super outfit a to pozadie!! <3 Asi najkrajšie doteraz. A inak, aké je teraz počasie v Austrálii? Nejak to neviem odhadnúť, hah.

    ReplyDelete
  10. Anonymous05:46

    urcite mas na lepsieho ... ako na maleho araba .. :(

    ale to pride ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. milý anonym, nepoznáš ani mňa, ani môjho "malého Araba", ako ho nazývaš
      ja som momentálne veľmi šťastná a myslím, že na tom záleží najviac
      takže nič prísť nemusí

      Delete