Sunday, August 30, 2015

friends

It's funny how life works.
Before I left for Australia, I was so concerned about my life, my friends. Questions like: Oh what if I don't make any friends? What about my friends back home? What if they forget about me completely because I don't have enough time to be in contact with them? were common.
But what I've learned so far is that true friends stay close to you even if you move to the country furthest away from home. True friends don't care about daily contact. True friends are the ones who stay there for you no matter what are the circumstances. And new friends? It all depends on you, your personality. If you are a good person, you can meet them everywhere. And if you have the connection, it WILL last.
When I was younger I used to care about how many so called friends I have, so the quantity. Now I care about the quality of friendship. About honesty, loyalty and you would be surprised, but sometimes even the "sixth sense" when they can sense there is something wrong so they are there for you 100%.
One of them is my current roomate who is leaving. Yes, it's one of the saddest things ever, but at the same time I know she can count on me no matter what and vice versa. That matters.
Have a great week!

Je naozaj zaujímavé pozorovať, ako život funguje.
Predtým, ako som odišla do Austrálie, som si často kládla mnoho otázok ako napríklad: Čo keď nebudem mať kamarátov, čo keď budem úplne sama? Ako si udržím priateľstvá doma? Čo ak na mňa všetci zabudnú, pretože neudržujem neustály kontakt?
Ale prišla som na to, že skutoční priatelia Vám budú blízki, aj keď sa presťahujete cez pol sveta. Skutočným priateľom na dennom kontakte nezáleží. Skutoční priatelia pri Vás budú stáť no matter what!. :) A nové priateľstvá? Ak ste dobrý človek, tak sa ničoho nemusíte báť, stretnete ich všade. 
Keď som bola mladšia, tak jediné, na čom mi záležalo, bolo to, koľko "kamarátov" momentálne mám. Teraz sa pozerám na ich kvalitu. Na ich úprimnosť, loajalitu a niekedy aj "šiesty zmysel", keď vedia, že sa s Vami niečo deje.
Jednou z nich je aj moja momentálna spolubývajúca, ktorá odchádza. Síce je to jedna z najsmutnejších chvíľ, ale stále si uvedomujem, že ak bude čokoľvek potrebovať, som tu pre ňu na 100% a vice versa. A na tom skutočne záleží.
Prajem Vám krásny víkend!










 



top - SheIn
bag - thrifted
skirt - Romwe
flats - Alexander McQueen
sunglasses - Target

3 comments:

  1. Velmi zajímavá sukně :)

    ReplyDelete
  2. tiež som toho názoru, že pravé priateľstvo nezničí ani diaľka, ani čas :) inak krásna sukňa ;)

    www.beautiful-savage.blogspot.sk

    ReplyDelete
  3. Anonymous03:50

    krásna sukňa!

    ReplyDelete