Wednesday, August 05, 2015

I love Australia because:

I have recently received a really nice email from one of you guys which has inspired me to write more about Australia.
I can't say I know it 100% because I just been here for maybe a little less than a year.
But I have learned so much!
So the things I love about Australia compared to Slovakia are:
.support: so many people have been supportive of me during this time, not even people that I know that well... when I mention that I have a small fashion blog, everyone usually responds with the support of me being creative unlike Slovakia where people (unlike most of you followers) tend to put you down because you are not entitled to blog, you are just one of the herd.
.smiles: you seriously can't believe how many smiles I witness every day, even from people that apologize from bumping into me in a crowded street - that never happens back home, people tend to even swear at you even though it really isn't your fault.
.the overall following of the rules and obeying the law - you seriously have no idea how many times I have found smartphones, car keys, credit cards on our floor in David Jones - I just turned them to Lost&Found like no biggie - can you recall how many times that happens back home? Or just a mention how Australian people tend to leave their new packages/deliveries/flower bouquets for days in front of their apartment door when they are not at home and nobody steals them?
.compliments: Australians are not afraid to show their appreciation (and in my case not always guys) give you compliments on your look, style, fashion, appearance... :)
Have a great rest of the week :)

Len nedávno som od dostala naozaj krásny a inšpiratívny email.
Preto som sa rozhodla o Austrálii napísať viac, konkrétne o tom, čo mám na tejto krajine rada. Viem, že som tu len necelý rok, ale o to viac si uvedomujem, že si cením:
.všeobecnú podporu: tak veľa ľudí mi prejavilo podporu bez ohľadu na to, či ma poznali dobre alebo nie :) keď niekde spomeniem, že mám malý fashion blog, tak na Slovensku by som bola považovaná iba za jednu zo stáda, tu sa každému páči, že sa snažím kreatívne prejaviť :)
."úsmevy" naozaj mi neuveríte, ale Asutrálčania sa usmievajú neustále. Aj keď do Vás nechtiac vrazia na ulici. Na Slovensku by na Vás pravdepodobne tá druhá osoba hromžila, aj keby to vôbec nebola Vaša vina.
.všeobecné nasledovanie pravidiel a rešpektovanie zákonov: u nás v David Jones, som už našla toľko zabudnutých smartfónov, kreditných kariet či kľúčov od auta. Myslíte, že u nás by vydržali len pár minút? Alebo napríklad keď nie ste v Austrálii v apartmánovom komplexe a je Vám doručená zasielka/kytica ruží a nezjavíte sa pár dní doma, stále si ju tam nájdete. :)
.komplimenty - Austrálčania sa neboja prejaviť ak sa im páči Váš vzhľad/štýl/outfit... :)
Takže toľko na dnes, prajem Vám krásny zvyšok týždňa :)














blazer - Kylie Minogue Petites by Target
top - Oasap
pants - SheIn
shoes - Diane von Furstenberg
bag - Valleygirl
sunglasses - C&A

8 comments:

  1. Dneska je to dokonalost! Ty kalhoty hned objednávám :)

    ReplyDelete
  2. outfit je moc hezký a klidně bych uvítala, kdyby jsi se o Austrálii víc rozepsala :)

    ReplyDelete
  3. Toto ti veľmii pristane a mne by sa tiež páčilo čítať viac poznatkov o Austrálii :-)

    ReplyDelete
  4. článok je veľmi pekne napísaný, Austrália musí byť super :) a tvoj outfit je dokonalý, hrozne sa mi páčia nude topánky a kabelka ;)

    www.beautiful-savage.blogspot.sk

    ReplyDelete
  5. Perfect look from head to toe!


    XOXO,

    www.fashionerza.com

    I can rock any outfits, come follow my online diary

    ReplyDelete
  6. Fit je krásny a lodičky sú božské! :)
    With grey wolf

    ReplyDelete
  7. Máš pravdu, usmívají se skoro pořád, taky se mi líbilo, jak jsou mnohem přátelštější a otevřenější než my. No, docela se mi po tom stýská... :(

    Jinak moc pěkný outfit i fotky :)

    Ela

    ReplyDelete
  8. Trojštvrťové cullotes sú mojim terajším najobľúbenejším kúskom. Svedčia i tebe!

    http://lubicakanichova.wix.com/overside

    ReplyDelete