Saturday, March 19, 2016

September plans



Summer is very slowly coming to an end so it's going to get a little depressing but at least I've got so much planning to do for September so I can keep my mind of it. :)
I want to be the tour guide so I'm already planning our Prague & Budapest trips.
So far I have:
Prague - some of the touristy stuff such as Prague Astronomical clock, Wenceslas Square, Old Town Square, Charles Bridge, Prague Castle, accompanied by weird museums such as: Sex Museum, Museum of Torture Instruments, Museum of Communism (I'm all about weird stuff if you know me well :D), my favourite Prague Zoo and Lennon wall and of course some local pubs&restaurants so my boyfriend can experience it fully. ;)
Budapest - we will be staying there for max 2 days so we have to focus on some of the touristy stuff such as Chain Bridge, Buda Castle and Hungarian Parliament Building but I would also love to see Shoes on the Danube, Flipper Museum and have a drink in For Sale Pub. :)
Any suggestions?

Leto nám pomaly, ale isto konči, no a o chvíľu tu zavládne chladná depresia. Ale mňa hreje moja obľúbená činnosť - plánovanie nášho európskeho výletu - Zuzka bude tour guide. ;)
Zatiaľ mám v pláne:
Praha - tu sme 4 dni a 3 noci, takže toho stíhame veľa - od základných turistických miest ako Orloj, Václavské námestie, Karlov most, Staromestské námestie, cez zvláštne múzeá ako: Múzeum sexu, Múzeum mučiarenských nástrojov, Múzeum komunizmu (ja mám veľmi rada divné veci ;), moja obľúbená pražská ZOO, Lennonova stena a samozrejme domáce krčmy a reštaurácie, nech si Prahu priateľ užije naplno. :)
Budapešť - na tú máme len 2 dni, takže základné turistické miesta ako Szechényiho reťazový most, Budapeštiansky hrad, Maďarský parlament, ale ak stihneme aj Múzeum hracích automatov, Pamätník holokaustu na Dunaji a For Sale Pub, tak budem veľmi rada. :)
Máte pre mňa nejaké tipy?










top - Valleygirl
skirt - SheIn
shoes - Marc by Marc Jacobs
bag - Jean Paul Gaultier for Target
sunglasses - Target




1 comment:

  1. ehm nezabudla si na niečo? :D

    ReplyDelete